Profil Dosen

Soni Harsono

abdul mongid

 
 
 
 
Nama                                   : Dr. Drs. Ec. Soni Harsono, M.Si.
Program Studi                       : Sarjana Manajemen

Jabatan Akademik                 : Lektor Kepala

Jabatan Fungsional                : -

Pendidikan Tertinggi             : S3 Ilmu Ekonomi, Universitas Airlangga

Status Ikatan Kerja              : Dosen Tetap

Bidang Keahlian                : Manajemen Pemasaran

 

 
Sinta ID         Google Scholar          Scopus ID         Download CV
 
 
RIWAYAT PENDIDIKAN___
 

No

Perguruan Tinggi

Bidang Ilmu

Gelar Akademik

Tanggal Ijazah

Jenjang

1

Universitas Palangkaraya

Manajemen

Drs. Ec.

1990

S1

2

Universitas Airlangga

Ilmu Ekonomi

M.Si.

2000

S2

3

Universitas Airlangga

Ilmu Ekonomi

Dr.

2012

S3

 

 

 

 

 

 

 

+ PENELITIAN

  • 2019  |  Ketua  |  Pengembangan dan Implementasi model S-OCB dan Servqual pada Industri Perbankan di Indonesia  |  Kemenristek Dikti

  • 2020  |  Ketua  |  Pengembangan dan Implementasi model S-OCB dan Servqual pada Industri Perbankan di Indonesia  |  Kemenristek Dikti  
     

+ PENGABDIAN MASYARAKAT

  • Talkshow Radio: Relationship Marketing, Customer Relationship dan hubungannnya dengan Kepuasan dan Loyalitas  |  Wilayah  | 2019

  • Narasumber Pelatihan: Penatalayanan Dalam Pernikahan (Pengelolaan Keuangan Keluarga)  |  Wilayah  |  2019

  • Narasumber Webinar: Membangun Service Quality, Service Organization Citizenship Behavior dan Customer Citizenship Behavior Pada Bank masa New Normal  |  Nasional  | 2020

 

+ PUBLIKASI ILMIAH

  • 2017 | The Development of Service Quality Model as a Criterion in Selecting the Banks in Indonesia | Vol15 (2): 2017 |  Polish Journal of Management Studies

  • 2018 | The Influence of Brand Image, Brand Trust, Perceived Quality and Perceived Value on Consumer Purchase Intention at Different Categories of Product  | Volume  Number 5, May 2018  |  Advanced Science Letters

  • 2019 | Perception, Gap and Reflection of  Service-Oriented Organizational Citizenship Behaviors from the Perspective of Banking Employees and Customers in Indonesia | Vol 4 No 17 (2019) July   |  Religación.  Revista  de  Ciencias  Sociales  y  Humanidades

  • 2019 | Benefits Sought, Service Quality, and Their Relationship with Satisfaction and Loyalty of Banking Customers in Indonesia  |Vol.  6 (12): 2019 | International Journal of Advanced and Applied Sciences

  • 2020 | Positive Impact of Service Quality and SOCB: Implementation and Evaluation From The Perspective of Banking Employees and Customers.  | Vol 32 (4) 2020  | Science International-Lahore

  • 2020 | Mengembangkan SOCB dan SERVQUAL  |  Vol. 3 No, 2 (2020)  | Jurnal Penamas Adibuana

  • 2021 | Service-Oriented Organizational Citizenship Behavior, Service Quality and Customer Citizenship Behavior: Comparison of Implementation and Evaluation from the Perspective of Bank Customers  |  Volume 33, Issue 1, 2021 |  Market-Tržište

 

+ Penyampaian Makalah Secara Oral Pada Pertemuan / Seminar Ilmiah

  • 4th International Conference Business, Tourism and Technology 2020 (4th ICBTT 2020)  |  SATISFACTION: AN INTERMEDIARY IN CREATING BANKING CUSTOMERS’ LOYALTY AND CCB |   24th - 25th October 2020

  • 2nd International Conference on Knowledge, Information and Human Resource Management 2018 (KIHREMIC 2018) at  Phuket, Thailand   | Perception, Gap and Reflection of S-OOCBs Dimensions and Their Influence on Servqual From the Perspective of Banking Employees and Customers in Indonesia | 12th-14th October 2018

  • 2nd Japan International Conference on Business, Management Studies and Social Science  | Service Recovery and Its Effect On Students’ Satisfaction, Trust and Word of Mouth (WOM) At Private Universities in East Java, Indonesia  |  Thursday, 30 August 2018 

 

+ PRESTASI / PENGAKUAN / PENGHARGAAN

  • Satyalencana   |  Tanda Kehormatan Satyalencana Karya Satya 20 tahun  |  2018  |  Kopertis Wil.7 Jawa Timur

 

+ Penulisan Buku yang diPublikasikan

  • Service Organizational Citizenship Behavior (SOCB) Di Perbankan

 

+ ORGANISASI

  • Pengurus Pusat (PP) Ikatan Sarjana Ekonomi Indonesia 2019-2022
  • Sekretaris Umum Ikatan Sarjana Ekonomi Indonesia Cabang Surabaya 1999 s/d 2022
  • Anggota Indonesian Marketing Academy (IMARC)
  • Ketua Yayasan Penerbitan Berkat Surabaya 2019-2022
  • Ketua Himpunan Warga Kalimantan Tengah Surabaya 2019-2022

 

+ PENGALAMAN LAIN

  • International Editorial Board Journal Ventura

  • Reviewer pada Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics

  • Reviewer pada Jurnal Ilmiah Manajemen Fakultas Ekonomi

 

+ Mata Kuliah yang diajarkan

  • Manajemen Pemasaran
  • Manajemen Penjualan
  • Komunikasi Pemasaran
  • Manajemen Pemasaran Jasa

 

+ Sertifikasi 

  • Sertifikat kompetensi Marketing dari BNSP

 

 

 

 

 

Menu Utama

The Leading Business and Banking School

Kampus Wonorejo : Jl. Wonorejo Utara 16 Rungkut, Surabaya
Kampus Nginden    : Jl. Nginden Semolo 34-36, Surabaya

Telp. (031) 5947151, (031) 5947152, (031) 87863997
Fax. (031)-87862621 WhatsApp (chat) 
085895979800
Email: [email protected] atau [email protected]

Ikuti Kami:

Whatsapp
Instagram
Youtube
Facebook
Website
Twitter


Dapatkan Informasi Disini